Wikia

Ben je nieuw op deze wiki? Of ben je helemaal nieuw op FANDOM? Nou, dan is dit misschien een handige pagina om eens een kijkje te nemen.

--Morgenpoot (overleg) 9 aug 2018 12:05 (UTC)

Welkom!

Hallo beste gebruiker, welkom op de FantasyAnimalsFanfiction wiki! We zijn blij dat je nu deelneemt aan deze wiki, vol creatieve mensen en met drie ijverige beheerders.

Voordat je begint, is het misschien handig om even de regels van deze wiki door te lezen.

Nieuw op deze wiki?

Wat is een "fanfiction"?

Dat is een verhaal wat gebaseerd is op of zich afspeelt in de wereld van een boek, film of serie. Star Wars, Warrior Cats, Harry Potter, noem maar op. Deze wiki is speciaal gericht op fanfictions over dieren of magische wezens.

Mag ik hier ook gewone verhalen schrijven?

Tuurlijk, sterker nog: de meeste fanfictions hier zijn niet/heel licht gebaseerd op iets. We hanteren hier wel de term "fanfiction" omdat deze wiki oorspronkelijk daarvoor bedoeld is.

Wie zijn de beheerders hier?

Er zijn de laatste tijd weleens mensen die denken dat ze, door het lief te vragen, beheerder kunnen worden. Ook mensen die nog maar twee dagen wikia ervaring hebben... Daarom zeg ik je nu alvast dat onze beheerders zorgvuldig geselecteerd worden. We zijn nu met z'n drietjes: ik (Morgenpoot), Libellester (de oprichter) en Luipaardklauw. Heb je een vraag? Kom gerust naar ons toe! We zijn er voor je als je problemen met je sjablonen hebt, problemen met je verhaal of problemen met een gebruiker (onthoud wel dat wij ook wel mensen zijn en niet altijd tijd hebben). We zullen jullie in alle gevallen zo goed mogelijk proberen te helpen!

Nieuw op FANDOM?

Geen zorgen! Ik zal je wat basisdingen uitleggen. Wil je meer ontdekken, dan kan je natuurlijk altijd lekker zelf aan de slag.

Het prikbord

Het prikbord is een belangrijke vorm van communicatie. Hiermee kan je gemakkelijk boodschappen versturen naar andere gebruikers of je kan de beheerders bereiken als je een vraag hebt. Natuurlijk kan je ook je eigen prikbord gebruiken om algemene aankondigingen te doen, maar hier heb je ook de blog voor (straks meer over blogs).

Let wel op: het prikbord is niet privé en dus kan iedereen zien wat je bespreekt. Iedereen kan er ook op reageren, het is wel zo netjes als je je eerst even verontschuldigt voordat je met de discussie bemoeit.

De chat

Als je op een wikipagina bent, zie je het vast wel ergens aan de zijkant of onderaan de pagina staan: Live! Chat. Dit is een soort Wiki-WhatsApp en hier kan je lekker met andere gebruikers chatten over verhalen, films of over alledaagse dingen. Iedereen kan op de chat komen, dit is dus ook niet privé. Ze zien gewoon alles wat je zegt.

Als je iets apart tegen een gebruiker wilt zeggen, zie je aan de zijkant alle gebruikers staan die in de chat zitten. Klik op de desbetreffende gebruiker en klik dan op "privéchat". Zo kan niemand zien wat je met iemand bespreekt.

Vraagt iemand om persoonlijke informatie op de chat? Nooit geven, voor je eigen veiligheid!

Zie voor meer info deze pagina: Regels: Chat.

Reacties

Onderaan de pagina kan je reacties achterlaten. Dit spreekt eigenlijk voor zich: niet vloeken of schelden in de reacties, geen caps of oneindig veel uitroep- of vraagtekens. Kijk voor meer info bij Regels: Reacties.

Ook dit is niet privé, iedereen kan dit zien.

Gebruikersblog

Ben je jarig? Heb je een nieuw huisdier, of is er een huisdier overleden? Voor dit soort berichten kan je naar je blog gaan.

Dit kan iedereen zien. Je kan hier ook op reageren.

Profiel

Wie ben je, hoe lang zit je al op FANDOM, heb je huisdieren, schrijf je verhalen? Dit soort info kan je kwijt op je profiel.

Zie Regels: Persoonlijke informatie om te zien wat je wel en niet mag plaatsen.

Categorieën

Dit helpt om makkelijk pagina's terug te vinden. Je kan het toevoegen wanneer je een pagina aan het bewerken bent, aan de zijkant van de pagina. Wanneer je niet aan het bewerken bent kan je ze onderaan de pagina toevoegen, door op de enterknop te drukken voeg je ze toe. Je drukt op "opslaan" wanneer je klaar bent.

Zie Regels: Categorieën voor de regels.

Speldjes

Speldjes zijn een soort "medailles" die automatisch naast je profiel komen te staan. Hiermee bewijs je dat je veel bewerkingen hebt gedaan, veel categorieën hebt toegevoegd. Of misschien maak je wel "de gelukkige bewerking", bijvoorbeeld de 3.000ste op de wiki? Onthoud wel dat je je niet ontzettend moet focussen op die speldjes, het gaat erom dat je plezier hebt!

Speldjes zijn wat anders dan schrijversbadges. Kijk hieronder bij wedstrijden voor meer info.

Sjablonen

Binnenkort!

Schrijversbadges

Binnenkort!