Wikia

--Wilgzang (overleg) 24 jun 2018 17:32 (UTC)

Kladversie

Dit is een kladpagina.

Dit is een WC fanfiction. Maar het is een tikkeltje anders. Het is wel hetzelfde maar ik begin vanaf het ontstaan van de clans. Maar dat vind ik er juist leuk aan ;) :D !!!

Dit is het eerste deel van Vechters.

Als Zwaluw, Beuk, Grijs en Bloem en hun vrienden uit een asiel weten te ontsnappen, komen ze op een openplek uit met een hoge rots. Alle vier willen ze een andere gebied verkennen. Uiteindelijk gaan ze uit elkaar en proberen ze het alleen, elk met een paar vrienden. Zo ontstaan de vier clans. Maar waren ze niet beter samengebleven? Nu zijn ze kwetsbaarder...

  • Grijs
  • Zwaluw
  • Bloem
  • Beuk
  • Vlek
  • Schaduw
  • Distel
  • Blad
  • Wit
  • Bruin
  • Zwart
  • Herfst
  • Lente
  • Groen
  • Blauw
  • Vink
  • Rivierstroom

Personagelijst:

= Bloem- is een schildpadpoes.
Zefzd

= Beuk- is een wit met bruin gevlekte poes.
Cxzza'

= Zwaluw- is een bruine poes met bruine strepen.
Thdxar

= Grijs- is een wit met grijs gevlekte poes.
ThBSWYF4X7

Bruin- is een bruine kater met bruine strepen.
Zefzd

Zwart- is een witte poes met grijze en zwarte vlekken.
Cxzza'

Herfst- is een bruine poes.
Thdxar

Lente- is een lichtbruine poes.
ThBSWYF4X7

Groen- is een lapjespoes met groene ogen.
Zefzd

Blauw- is een wit met grijze kater.
Cxzza'

Vink- is een bruine kater.
Thdxar

Distel- is een bruine kater.
Thdxar

Schaduw- is een zwarte kater.
Zefzd

Blad- is een bruine kater.
Cxzza'

Vlek- is een zwart met wit gevlekte kater.
ThBSWYF4X7

Wit- is een wit met bruine kater.
ThBSWYF4X7

Bloem:

Zefzd
  • Bloem, poes
  • Groen, poes
  • Bruin, kater
  • Schaduw, kater

Beuk:

Cxzza'
  • Beuk, poes
  • Zwart, poes
  • Blauw, kater
  • Blad, kater

Zwaluw:

Thdxar
  • Zwaluw, poes
  • Vink, kater
  • Herfst, poes
  • Distel, kater

Grijs:

ThBSWYF4X7
  • Grijs, poes
  • Lente, poes
  • Vlek, kater
  • Wit, kater

Hoofdstuk 1

Hier gaat het snel. Maar over de ontsnapping gaat het niet.

Zwaluw, Beuk, Grijs en Bloem zaten samen te spelen en een beetje te praten. Ze waren beste vriendinnen. Ze zaten ook samen in een hok. Ze waren in een groot huis van die grote roze wezens zonder vacht. Af en toe kwamen er andere vachtlozen langs en namen ze een kat mee. Ze haten het hier. Ze hoorden hoe de vreemde schepsels op twee benen en zonder vacht naar buiten gingen. Bloem keek om haar heen. Wat was dat? Een gat in de muur. Ze waren vandaag overgeplaatst naar dit hok en dit was haar niet eerder opgevallen. Ze ging erheen en zag aan de andere kant gras en bomen. "Kom allemaal! Ik heb een uitgang gevonden!": riep ze uit. Ze waren in totaal met twintig. Ze liepen alle twintig door het gat in de muur. De ene superblij, de andere mopperend. Bloem, Beuk, Grijs en Zwaluw liepen als eerste. "Kom, haast je! We moeten zover mogelijk zien te geraken!": riep Zwaluw. Iedereen versnelde en ze liepen het bos in. Ze liepen door en kwamen uiteindelijk op een openplek uit met in het midden een hoge rots. Zwaluw, Beuk, Grijs en Bloem sprongen erop en keken om hen heen. Ze zagen vier verschillende gebieden. Een gebied met lang gras; een heide, een gebied met allemaal sparrenbomen, een gebied met een groot bos en een gebied met veel water. "We gaan naar het gebied met heide.": zei Grijs. "Nee, naar het gebied met de sparrenbomen.": zei Zwaluw. "Nee, naar het gebied met het bos.": zei Beuk. "Nee! Naar het gebied met het water!": riep Bloem uit. De vier vriendinnen begonnen te kibbelen. De andere katten keken elkaar aan.

Hoofdstuk 2

"Weet je wat!? Ik ga gewoon naar dat gebied met mijn vrienden!": riep Bloem. "Als het zo zit ik ook!": riep Beuk. "Best!": riep Zwaluw. "Ik ook hoor!": riep Grijs. "Nou, onze vrienden kunnen zelf kiezen bij wie ze willen horen!": riep Bloem uit en de vier katten verspreidden zich. Bij elke kat gingen er vier katten staan. Tot iedereens verbazing altijd twee poezen en twee katers. Bloem, Zwaluw, Grijs en Beuk keken elkaar uitdagend aan en Bloem riep: "Bij volle maan, tegen maanhoog, gaan we eens zien wie het er het best vanaf brengt!" Iedereen knikte. Volle maan is over een paar dagen. Ze draaiden zich allemaal om en liepen weg, elk in de richting van hun gebied.

Bloem

Ze kregen allemaal natte poten maar dat kon hen niet veel schelen. Ze liepen gestaag door. Bloem keek om haar heen. "Zo veel water.": zei ze. "Wij zijn de WaterClan!": riep Bloem uit. "Dat is een mooie naam.": zei Groen. Schaduw en Bruin knikten. Ze stapten door en plots stopte Bloem met stappen. Ze zag een rivier met in het midden een eiland en een beetje verder, in de verte, zag ze een waterval. "Hier gaan we wonen.": zei Bloem. Groen, Schaduw en Bruin knikten.

Grijs

"Kom maar jongens. Dit is toch fantastisch! De heide is fantastisch!": riep Grijs uit terwijl ze door het lange hoge gras liep. "Ik weet het! Wij zijn de HeideClan": riep Lente uit. Grijs, Vlek en Wit knikten goedkeurend. Ze stapten door maar plotseling verdween Grijs. Vlek keek geschrokken over de rand en zag tot zijn opluchting dat Grijs ongedeerd in een put lag, een grote put. "Dit is fantastisch!": riep Grijs uit. "We hebben een thuis gevonden!"

Beuk

Beuk keek om haar heen. Zwart knikte bemoedigend. "Kom mee, jongens!": riep Beuk. Ze stapten verder en vonden een open plek, afgeschermd door bomen. "Hier kunnen we wonen!": riep Beuk uit. "We noemen ons de BoomClan!": riep Zwart uit. Beuk keek haar vriendin blij aan.

Zwaluw

"Wow, de ondergrond is hier zacht en van die naaldjes van de sparrenbomen heb ik al bijna geen last meer.": zei Zwaluw. "En dit moeras is ook wel leuk.": zei Herfst terwijl ze op een groot moeras wees. Zwaluw knikte. "Dat is de naam!": riep Zwaluw uit. "Wij zijn de MoerasClan!": riep Zwaluw daarna. Vink, Distel en Herfst knikten goedkeurend.

Hoofdstuk 3

"Zo, katten!": riep Bloem uit. Bloem, Beuk, Grijs en Zwaluw zaten op de hoge rots. De andere katten zaten gewoon op het gras. "Hoe is het jullie vergaan?.": vroeg Bloem. "Nou, we hebben een put gevonden die we gaan gebruiken als kamp! Dus de HeideClan heeft al een streepje voor!": riep Grijs uit. "Wacht even, HeideClan?": vroeg Bloem. Grijs knikte. "Mijn clan heet de WaterClan.": zei Bloem. "Die van mij de BoomClan.": zei Beuk. "Die van mij de MoerasClan!": riep Zwaluw. "Goed. Dus we hebben alle vier een clan. Ik stel voor dat we onze grenzen gaan markeren, maar samen. Iedereen moet binnen zijn eigen territorium blijven, behalve voor boodschappen. Ik en de andere leiders zullen wel nog overleggen voor de andere regels.": zei Bloem. Grijs, Beuk en Zwaluw knikten.

"Goed, dat is dan afgesproken, elke volle maan om maanhoog komen we naar hier voor een Grote Vergadering.": zei Bloem. De vier leiders hadden deze afspraak gemaakt: je mag geen partner hebben van een andere clan.

Iedereen liep weer terug naar zijn territorium. Grijs hoorde iets. Ze was net aan het kamp. Toen zag ze de wit met zwarte gestalte die op haar afdonderde. "Hond!": schreeuwde ze. Lente, Vlek en Wit vluchtten het kamp uit. Grijs rende ook weg. De hond ging achter Vlek aan. Maar Vlek was te snel en de hond gaf het op. Toen zag de hond dat Grijs stilstond en niet oplette. De hond rende op haar af. Grijs verstijfde van schrik. Ze bereidde zich voor op de pijn die zou komen maar die kwam niet. Ze deed haar ogen open en zag nog net dat Lente voor haar sprong. De hond beet Lente en Lente viel bloedend neer. Toen hoorden ze een vachtloos roepen en de hond keerde terug. Grijs boog zich over Lente. Grijs begon te huilen. "Lente.": zei Grijs zachtjes. Maar het was al te laat. Lente was gestopt met ademen en had haar ogen gesloten. "Nee!": riep Grijs uit.

Lente was op een veilige afstand gekomen toen ze zag wat er gebeurde: de hond gaf het op tot de hond Grijs zag stilstaan. De hond denderde op Grijs af. Grijs verstijfde van schrik. Lente racete naar haar vriendin en sprong voor haar. Toen voelde ze een hevige pijn aan haar keel en toen werd alles zwart.

Hoofdstuk 4

Grijs zat te huilen in het kamp. Het lukte haar niet om te slapen, maar uiteindelijk viel ze toch in slaap. Ze zag een prachtig bos. Toen kwam er een kat tevoorschijn met allemaal sterren in haar vacht. "Lente?": vroeg Grijs geschrokken. "Ja Grijs, ik ben op een hemelse plek. Noem dit maar de SterrenClan." Grijs keek haar vriendin aan en knikte toen. Lente lachte en draaide zich toen om. "Vergader nog eens, morgen om maanhoog, met de andere leiders, ik moet jullie iets tonen.": zei Lente nog en toen werd Grijs wakker.

"Wat is er nu Grijs?": vroeg Zwaluw ongeduldig. "Jullie weten dat Lente gestorven is?": vroeg Grijs. Allemaal knikten ze. "Ik kreeg een droom en zag haar, met sterren in haar vacht. Ze zei dat we nu bij elkaar moesten komen en dat ze ons dan iets ging tonen." "Dat meen je toch niet!": proestte Zwaluw uit. Grijs keek haar vernietigend aan. "We zullen meegaan maar als dit niet waar blijkt te zijn heb je een probleem Grijs, een groot probleem.": zei Bloem. Grijs knikte. Toen zag Grijs Lente weer. "Volg me.": zei Lente. Grijs ging voorop en Bloem, Beuk en Zwaluw volgden haar. Ze liepen over een pad en uiteindelijk zagen ze een grot. Lente ging naar binnen dus Grijs en de andere leiders ook. "Wat is er nu?": vroeg Zwaluw. "Ga liggen en drink van het water.": zei Lente. Grijs ging liggen en dronk van het water. Zwaluw en de andere leiders deden haar na. Zij wisten helemaal niet dat Lente hier was. Ze sloten alle vier hun ogen. Lente ging bij elke leider langs. "Ik wil jullie dit zeggen. Jullie krijgen van mij het geschenk om negen levens te hebben, gebruik ze goed. Maar jullie naam wordt wel veranderd. Beuk, jij wordt Beukster. Bloem, jij wordt Bloemster. Zwaluw, jij wordt Zwaluwster en Grijs, jij wordt Grijsster. Jullie zijn met weinigen in jullie clans, maar de clans zullen groeien. De SterrenClan is er altijd voor jullie. Ik heb ook een tip: kies een commandant die je vertrouwt, want die wordt na jou leider en je medicijnkat zal ook met de SterrenClan kunnen praten maar zij mogen geen partner hebben en regel het met je leerlingen en krijgers, dan worden jullie clans sterk.": zei Lente.

Hoofdstuk 5