Wikia

''Ik hoop dat mensen het leuk vinden. Ik hoop dat mensen het überhaupt lezen!''​

--Morgenpoot (overleg) 13 mrt 2018 15:40 (UTC)

Welkom

Hallo allemaal, leuk dat jullie kijken op het overzicht van Ringo's Pad oftewel de Raccoon Saga.

Dat was het wel weer zo'n beetje. xD

Ringo's Pad is de allereerste serie die Gebruiker:Morgenpoot hier schrijft. Het gaat over een aantal rijken: het Waterrijk, het Vuurrijk, het IJsrijk, het Zandrijk en het Houtrijk. Lange tijd leefden ze in harmonie, maar nu... Er zal een held moeten opstaan om de rijken te redden. En dat blijkt een wasbeer zonder ouders of thuis te zijn.

Er zijn vier delen: Het Symbool van de Koningen, Eeuwige Strijd, Verraad en tenslotte Het laatste gevecht. Verder zijn er nog een aantal oneshots die je hier kunt vinden: Morgenpoot: Ringo's Pad (oneshots). Ik raad je aan om de vier originele boeken eerst te lezen, want dan begrijp je de oneshots beter (en er zitten bovendien ook spoilers in de oneshots).

Ik zat al redelijk lang met het verhaal van Ringo's Pad in mijn hoofd. Ik kreeg het idee toen ik een aantal speelgoeddiertjes zag, een witte wolf, een leeuw en een wasbeer. Dit werden mijn eerste personages: Boltian, Malhoudi en Ringo. Later verzon ik nog andere hoofdrollen: Myo (die oorspronkelijk een zwart luipaard zou worden), Jihu, Zia, Luca en natuurlijk Khalid, de goede ouwe moppergnoe. Coral en Noorderlicht speelden de eerste twee boeken nauwelijks een rol, maar omdat ik het Waterrijk wel interessant vond om uit te diepen heb ik ervoor gekozen om het derde deel over het Waterrijk te doen. Het vierde deel is een mengelmoes van alle rijken, en dit boek sluit af met een dramatische ontknoping.

Moala heb ik een beetje gebaseerd op Zazou uit The Lion King, omdat ik ook zo'n personage wilde hebben die iedereen haat. Moala is dus gewoon geboren om gehaat te worden.

De laatste stap was het verzinnen van een aantal personages die maar 1 of 2 keer worden genoemd, en meestal naamloos zijn. Anando, Deodan en Falan zijn wel mooie voorbeelden daarvan.

Je kan helpen door de polls in te vullen bij deze pagina: Morgenpoot: Ringo's Pad (vragen). En ook door een idee voor te stellen voor een oneshot, op dit blogbericht. Natuurlijk zijn ideetjes welkom, maar de verhaallijn staat al wel een beetje vast.

Covers

  • Hier zie je Ringo in het Zandrijk.
  • Boltian in het Vuurrijk.
  • Ringo in het Noordelijk IJsrijk.
  • Tot slot Tarana en Palmus in het Houtrijk.

Ik heb ze een Arabisch uiterlijk gegeven. Het Symbool van de Koningen staat bovenaan.