Wikia

Hallo, welkom op dit overzicht van Morgengloed! Hier begint het verhaal... het verhaal wat nog vele series door zal gaan, en zal stoppen vele manen voor de Vuurprofetie.

--Morgenpoot (overleg) 25 jun 2018 14:23 (UTC)

Algemene info

Morgengloed bestaat uit vijf boeken. De reeks is begonnen op 31/03/'17, en eindigde op 11/08/'17. Ik heb er zo'n twee maanden niet aan geschreven, toen was ik bezig met een andere Warrior Cats reeks. Toch pakte ik deze serie weer op, omdat het nou eenmaal verbonden is met mijn eerste dagen op Wikia. ^_^

Ik ben niet van plan te stoppen met het verhaal, ik ben momenteel bezig met een derde serie. En nog steeds blijf ik steeds terugverwijzen naar deze eerste reeks, al is het maar een herinnering van Morgenster ofzo. Vooral de reis naar de Stenen Cirkel is een belangrijke gebeurtenis geworden.

Als je het eerste en het vijfde boek vergelijkt, dan merk je wel dat mijn schrijfstijl is verbeterd. Toch zijn, ook de laatste twee delen, nog steeds erg slecht. Maar ben je van plan om mijn nieuwste boeken te lezen, dan raad ik je deze serie wel echt aan! Je begrijpt de dingen dan beter, je hoort waar de profetieën vandaan komen en natuurlijk leer je de oudere krijgers (Morgenster, Cirkelsteen etc.) beter kennen.

Dus waar wacht je nog op? Welkom in de wereld van Morgengloed...

Tijd

De serie begint bij de zoektocht naar de Stenen Cirkel, hier is Morgenster nog een leerling. We eindigen in het vijfde boek op het moment dat ze kittens krijgt, ze is dan al leider.

We maken dus het hele levensverhaal van Morgenster mee, maar niet alleen dat van haar. Ook dat van Cirkelsteen wordt nauwkeurig beschreven, hij is na Morgenster de hoofdpersoon.

Het speelt zich eeuwen af voor de Vuurprofetie, het moment dat Rufus het woud inging om zijn veilige tweebeennest te verlaten en lid te worden van de DonderClan.

Bedenk wel dat dit allemaal geschreven is vóór Lange Schaduwen uitkwam, het boek waarin veel verteld wordt over het ontstaan van de Clans. Sommige dingen kloppen dus niet helemaal, maar daarom heet het ook fanfictie.

Clans

De DonderClan speelt geen grote rol in mijn series, het is de RivierClan die belicht wordt. Hierin zitten (bijna) alle oogpunten. In Mysteries gaat het ook veel over de WindClan, terwijl in Verwoesting de SchaduwClan ook wel aan bod komt. Maar de hoofdClan blijft toch de RivierClan.

Ook de HemelClan is belangrijk. Dit verhaal speelt zich af rond de tijd dat ook de laatste HemelClankatten door ratten worden verdreven uit hun nieuwe kamp.

Boeken

Morgengloed

De Stenen Cirkel

Tranenpad

Verleden

Verwoesting

Mysteries

Novella's

Kroosvachts Verleden (wordt binnenkort gekopieerd!)