Wikia

PicsArt 07-25-08.22.34

Moon (alternatieve naam: Maan) is de hoofdpersoon van het verhaal MagiCats. Vroeger stond hij bekend onder de naam Moon Twister (alternatieve naam: Maan Spiraalstaart).

Uiterlijk

Moon is niet 100% siamees, maar hij heeft het geërfd van zijn oma van moederskant, Rydia Lightning.

Hij had zwaluwenvleugels, net als alle andere Twisters, maar ze waren niet bruin. Dit komt omdat zijn moederskant bij de Lightnings hoort en witte adelaarsvleugels heeft. Moon had dus witte zwaluwenvleugels. Na zijn transformatie, kreeg hij echter gouden vleugels.

Omdat hij nu de eeuwige jeugd heeft, wordt hij niet meer ouder. Hij is gestopt met verouderen toen hij 14 maanden oud was.

Moon is geboren in 149 n.d.o, in de achttiende dag van de Zonnemaand (juni).

Karakter

Moon zit vol wrok over de Lightnings, daarom heeft hij vaak vooroordelen over hun. Hij heeft soms het gevoel dat hij alles alleen moet oplossen, maar staat niet open voor het idee dat zijn vrienden hem kunnen helpen. Hij vertrouwt katten niet snel.

Hij heeft er een hekel aan als katten alles voor hem willen regelen, want hij is erg zelfstandig. Hij neemt graag de leiding, en raakt gefrustreerd als iemand vindt dat hij iets niet goed doet.

Krachten

Moon is van de Twister-familie, daarom heeft hij logisch genoeg de Twister-krachten. Dit betekend dat hij wervelwinden kan maken. Ook na zijn transformatie, zijn deze krachten gebleven.

Nadat hij op de plek komt waar Astar, god van het Licht, is overleden, krijgt hij ook de lichtkrachten. Hier vallen onder andere onder:

  • Lasers (makkelijk)
  • Duistere krachten (semi)
  • Lichtschilden (semi)
  • Zielenlezen (gevorderd)
  • Onzichtbaarheid (gevorderd)

Makkelijke gaven zijn ook zonder training goed te beheersen. Moon ontdekte dat ook als eerste zijn laserkrachten. Voor semi-makkelijke gaven heb je training nodig, of een groot magisch talent. Moon heeft deze inmiddels min of meer geleerd, maar beheerst ze nog niet erg goed. De gevorderde gaven zijn complex en Moon heeft deze nog niet onder controle; hij weet niet eens van al zijn mogelijkheden af.

Verder is hij ook nog eens een Sterrenkijker. Dit betekend dat hij in de ruimte kan kijken.

Nadat hij een tweede leven heeft gekregen, staat hij bekend onder de naam Moon en is hij de achternaam Twister kwijtgeraakt. Nu hij de God van het Licht is, heeft hij de eeuwige jeugd. Zijn witte vleugels zijn toen vervangen door gouden, waarmee hij sneller kan vliegen.

Familie

Moeder: Vaya Lightning

Zussen: Lily Lightning, Dream Lightning

Vader: Kay Twister

Opa (vaderskant): Star Twister

Oma (moederskant): Rydia Lightning