Wikia

Hier staat alle informatie voor de verhalen Angst en Vurig.

Soorten dieren in mijn verhaal

Eenhoorns:

Paarden met een hoorn. Ze kunnen met hun hoorns alle toverspreuken gebruiken. Ze kunnen niet vliegen.

Lijst van eenhoorns

Druppel, partner van Jasiri en moeder van Selene, Uma, Jaron en Aral.

Lightning, partner van Oceaan en vader van Fire en Laila.

Jaron, zoon van Druppel en Jasiri. Broer van Uma, Selene en Aral.

Selene, Dochter van Druppel en Jasiri. Zus van Uma, Jaron en Aral.

Zingela, Dochter van Night en Diamant. Zus van Xolo, Uranus, Kula, Jua, Tojo, Kion en Tobias.

Pegasussen:

Paarden met vleugels zij kunnen wel vliegen maar geen toverspreuken gebruiken.

Lijst van pegasussen

Oceaan, Partner van Falsafa (Vroeger) en Lightning en moeder van Jasiri (Falsafa), Fire en Laila (Lightning).

Luna, Partner van Hemel en moeder van Vulcana.

Kula, Dochter van Diamant en Night. Zus van Xolo, Uranus, Jua, Zingela, Tojo, Tobias en Kion.

Pegahoorns:

Paarden met vleugels en hoorn zij kunnen alles wat een eenhoorn en een pegasus ook kan.

Lijst van pegahoorns

Night, partner van Diamant en vader van Xolo, Uranus, Zingela, Jua, Kula, Tojo, Tobias en Kion.

Laila, Dochter van Oceaan en Lightning. Zus van Fire en halfzus van Jasiri.

Fire, Zoon van Oceaan en Lightning. Broer van Laila en halfbroer van Jasiri. Partner van Safura en vader van Aurea, Lena, Safira, Afua en Hashim.

Uma, Dochter van Jasiri en Druppel. Zus van Selene, Jaron en Aral.

Aral, Zoon van Jasiri en Druppel. Broer van Selene, Uma en Jaron

Tojo, Zoon van Night en Diamant. Broer van Xolo, Uranus, Jua, Kula, Zingela, Tobias en Kion.

Aurea, Dochter van Fire en Safura. Zus van Safira, Lena, Afua en Hashim.

Paarden:

Ze zijn supergoede vechters op de grond. Ze kunnen niet vliegen of toveren in het algemeen.

Lijst van paarden

Vulcana, Dochter van Hemel en Luna.

Hemel, Partner van Luna en vader van Vulcana.

Jua, Dochter van Night en Diamant en zus van Xolo, Uranus, Kula, Zingela, Tobias, Tojo en Kion.

Safira, Dochter van Fire en Safura. Zus van Aurea, Lena, Afua en Hashim.

Lena, Dochter van Fire en Safura. Zus van Aurea, Safira, Afua en Hashim.

Feniksen:

Zijn vogels met edelstenen als ogen en vlammende veren. Zij helpen de paardachtigen. Ze kunnen vuurballen gooien en kunnen ook harde windvlagen veroorzaken met hun vleugels. Ze kunnen ook vliegen.

Lijst van feniksen

Elektra, partner van Lava en moeder van Sifa, Aheri, Uru en Hasidi.

Oceanus

Water

Vlam

Vonk

Echo

Diamant, Partner van Night en moeder van Xolo, Uranus, Jua, Kula, Zingela, Tojo, Tobias en Kion.

Kion, Zoon van Night en Diamant. Broer van Xolo, Uranus, Jua, Kula, Zingela, Tojo en Tobias.

Tobias, Zoon van Night en Diamant. Broer van Xolo, Uranus, Jua, Kula, Zingela, Tojo en Kion.

Lava, Partner van Elektra en vader van Sifa, Aheri, Uru en Hasidi.

Sifa, Zoon van Elektra en Lava. Broer van Aheri, Uru en Hasidi.

Uru, Dochter van Elektra en Lava. Zus van Aheri, Sifa en Hasidi.

Aheri, Zoon van Elektra en Lava. Broer van Sifa, Hasidi en Uru.

Hasidi, Dochter van Elektra en Lava. Zus van Sifa, Aheri en Uru.

Ruby, Dochter van Ema en Cloud. Zus van Natuur en Wind.

Natuur, Dochter van Ema en Cloud. Zus van Wind en Ruby.

Wind, Dochter van Ema en Cloud. Zus van Ruby en Natuur.

Cloud, Partner van Ema en vader van Ruby, Natuur en Wind.

Ema, Partner van Cloud en moeder van Ruby, Natuur en Wind.

Draken:

natuurlijke vijanden van de paardachtigen zo nu en dan zijn er gevechten tussen hen. Ze spuwen vuur en kunnen als ze stekels hebben de stekels ook gooien. Dan groeien de stekels weer aan in een paar seconden.

Lijst van draken

Sharp

Dark

Light, Partner van Fauna en vader van Safura, Asali en Ahadi.

Wing

Wolf, Partner van Flora en vader van Laia, Dalia en Arnaut.

Safura, Dochter van Fauna en Light. Zus van Asali en Ahadi.

Ahadi, Zoon van Fauna en Light. Broer van Safura en Asali.

Asali, Dochter van Fauna en Light. Zus van Safura en Ahadi.

Flora, Partner van Wolf en moeder van Laia, Dalia en Arnaut.

Arnaut, Zoon van Flora en Wolf. Broer van Laia en Dalia.

Dalia, Dochter van Flora en Wolf. Zus van Laia en Arnaut.

Laia, Dochter van Flora en Wolf. Zus van Dalia en Arnaut.

Afua, Zoon van Safura en Fire. Broer van Aurea, Lena, Safira en Hashim.

Hashim, Zoon van Safura en Fire. Broer van Aurea, Lena, Safira en Afua.

Griffioenen:

hebben het lichaam van een leeuw en de kop en de vleugels van een arend. Werken samen met de draken. Lichamelijk zijn ze ongeveer hetzelfde de ogen verschillen meestal en sommigen hebben een aantal bijzonderheden. Ze vechten het beste met hun klauwen en tanden maar kunnen ook windvlagen veroorzaken maar minder hard dan de feniksen.

Lijst van griffioenen

Miracle, Partner van Flame.

Bliksem, Partner van Moon en vader van Tiger.

Robijn

Lion

Tiger, Zoon van Moon en Bliksem.

Rain

Flame, Partner van Miracle.

Weerwolven:

Zijn mensen die 's nachts wolven worden. Ze vechten vooral met hun tanden en klauwen maar kunnen wel hoog springen en zijn heel soepel vergeleken met een mens.

Lijst van weerwolven

Elena

Valeria

Aaron

Julian

Vampiers:

Zijn bloedzuigende mensen, kunnen niet tegen zonlicht, zijn heel bleek en hebben scherpe hoektanden. Ze kunnen zich transformeren in iets anders. Ze kunnen vliegen en heel snel rennen.

Lijst van vampiers

Ursula

Mystery

Raven

Nyx

Abel

Hippogriefen:

Paarden met de kop en de vleugels van een reusachtige adelaar. Alle hippogriefen hebben oranje ogen. Ze kunnen windvlagen veroorzaken met orkaankracht en vliegen. Ze kunnen ook vechten met hun snavel. Als ze met hun snavel op je kop slaan ben je waarschijnlijk op slag dood.

Lijst van hippogriefen

Aragne, Partner van Claw en moeder van Agatha en Spider.

Claw, Partner van Aragne en vader van Agatha en Spider.

Agatha, Dochter van Aragne en Claw. Zus van Spider.

Spider, Zoon van Aragne en Claw. Broer van Agatha.

Leefomgeving

paardachtigen en feniksen kamp of wolkenkamp

Ze wonen op wolken, in het midden is er een wolk voor de vergaderingen en om bij te kletsen met andere vrienden. Eraan vast is de woning van de paarden omdat ze niet kunnen vliegen. Het krijgershol zit rechts boven de open plek. De kraamkamer links boven. Het leidershol links onder en het leerlingenhol rechts onder. De wolken zitten niet aan elkaar vast. De woningen zijn huisjes van wolk. Elk hol heeft twee uitgangen. Er staan altijd twee wachters bij de kraamkamer één bij elke ingang. Het leidershol is opgesplitst in twee een kant voor de feniks en eentje voor de paardachtige. Ze kunnen elkaar gewoon zien. De leiders en de krijgers kunnen via de uitgangen rechtstreeks naar de moeders en leerlingen en andersom ook. Mochten ze in gevaar zijn. Ze hebben bij het leerlingenhol een haag van doornstruiken gemaakt die ze van de planeet aarde haalden. De leerlingen weten hoe ze die snel uit elkaar moeten halen als er vijanden de doornhaag hebben doorbroken. Ze halen hun voedsel van de planeet aarde, de krijgers moeten ook iets meenemen voor de moederdieren en babydieren. Het medicijnhol bevindt zich op de wolk in het midden.

Griffioenen en draken kamp of stenenkamp

Ze wonen op rotsen, in het midden is er een rots voor vergaderingen. Links van de vergaderplaats is het leidershol van de griffioen. Rechts van de vergaderplaats is het leidershol van de draak. Linksboven is de kraamkamer en rechts boven is het krijgershol. Rechts onder is het leerlingenhol. Als de leider van de griffioenen niet in zijn hol is bewaakt iemand de kraamkamer hetzelfde geld voor het leerlingenhol. De griffioenen en de draken stelen soms babydieren van de paardachtigen en de feniksen. Als dit niet lukt gaan ze naar de aarde om prooi te halen.

Vampiers, weerwolven en hippogriefen

De vampiers en de weerwolven zwerven over de aarde en komen soms babydieren stelen bij het wolkenkamp of het stenenkamp. Weerwolven kunnen hoog genoeg springen om daar te komen. De hippogriefen wonen het hoogst net buiten de atmosfeer. Ze halen hun voedsel van andere planeten zoals Mars. Af en toe als ze echt niks kunnen vinden dalen ze af naar de aarde.

Planeten en sterren

Als de leerlingen van het wolkenkamp krijgers willen worden moeten ze op een andere planeet een dag overleven.

Mercurius

Hier wonen gevleugelde katten. Ze noemen zichzelf de Donderstam. Er zijn meestal gevechten met de Rivierstam, Windstam of de Schaduwstam. Hier wonen ook de vleugelloze draken, ondanks dat ze geen vleugels hebben zijn ze toch heel gevaarlijk. Ze zijn verrassend snel en hebben vlijmscherpe klauwen. Ze kunnen ook verder vuur spuwen dan de draken van het stenenkamp. De meeste leerlingen kiezen niet voor deze planeet, alleen de dappersten trotseren deze gevaren. De meesten komen dan ook niet terug.

Venus

Hier regeert de godin Venus. Het is een prachtige planeet. De meesten denken dat het een vreedzame planeet is, maar schijn bedriegt. In de planeet houden zich vele gevaarlijke dieren schuil altijd op zoek naar prooi. De enigste diersoort die op het oppervlak van de planeet woont zijn de gevleugelde katten. Deze katten zijn de Rivierstam.

Mars

Hier wonen ook zeer gevaarlijke dieren. Hier wordt constant gevochten. Als je niet wordt geraakt door een hoef van een centaur wordt je wel geraakt door een giftige stekel van ogenschijnlijk onschuldige struiken. De gevleugelde katten op deze planeet hebben zich zo ontwikkeld dat ze immuun zijn voor alle gevaren. Dit is de Schaduwstam. Er wonen ook sirenes.

Zon

Hier wonen vuurmannetjes. Ze zijn hittebestendig. Ze kunnen niet zo goed zien, wel kunnen ze iemand die de onzichtbaarheidsspreuk niet gebruikt altijd vinden. Als er een verrassingsaanval is zijn ze meestal eerst in paniek. Daarna neemt iemand de leiding en gaan ze de aanvaller wegjagen. Ze maken gebruik van vuurballen en vlammen. Ze gooien die naar de aanvallers. Maar ze kunnen niet zo goed mikken en meestal verliezen ze kostbare tijd met vuurballen en vlammen gooien. Daarom gebruiken ze die niet meer.

Jupiter

Hier leven amphisbaena's ze zijn heel giftig en hebben twee koppen. Als de ene kop slaapt waakt de andere. Als je te dichtbij komt, ben je ten dode opgeschreven. Ze zijn niet heel snel, maar kunnen hun gif tot drie meter verder spugen.

Saturnus

Hier leven de koning van de zoogdieren (Behemoth), de koning van de vogels (Ziz) en de koning van de vissen (Leviathan). Over het algemeen zijn ze vredig, maar je moet ze niet boos maken. De Windstam leeft hier. Ze worden niet vaak aangevallen, omdat de koningen die er wonen dan boos worden.

Warrior Cats

De Warrior Cats katten in mijn verhalen hebben ook vier eigen verhalen op deze wiki. Ze heten Luipaardklauws verleden, Klauw van Vuur en Tijger, Verdriet en Luipaardklauw :Klad

Lijst van Warrior cats die voorkomen in Angst en Vurig

Oceaanpoot

Hemelpoot

Sterrenpoot

Vonkpoot

Egelstroom

Hulstmist

Lijsterroep

Lavendelster

Windhart

Arendvacht

Nachtroos

Luipaardklauw

Jaagwolk

Tijgerpoot

Vlinderpels

Vogelklauw

Voslicht

Maanstroom

Lindepoel

Lichtbloem

Paddeneus

Zandbloem

Wildhart

Dauwhart

Mistster

Schemerklauw

Poelsteen

Tulpbloem

Leliepoel

Hondenster

Waterdauw

Notenpels

Vuurzang

Ravenvleugel

Vlamster

Buizerdklauw

Wolfsklauw

Rafelklauw

Blauwhart

Houtlicht

Hommelvacht

Vinkvlucht

Appelhart

Krombek

Lichtroos

Heesterstaart