Wikia

--Libellester (overleg) 5 aug 2018 19:46 (UTC)

Hier komen alle verhalen uit Licht en Donker.

Lichtvleugel en Donkervleugel:

Licht en Donker, Lichtvleugel en Donkervleugel waren vroeger dolgelukkig, ze waren samen en Lichtvleugel was in verwachting van Donkervleugel, maar toen kregen ze ruzie, Donkervleugel had zwarte vleugels en Lichtvleugel witte. Ze waren zo boos op elkaar dat ze voor altijd uit elkaar gingen en zo ontstonden de Lichtvleugels en de Donkervleugels

Het verhaal van Slang Donkervleugel:

De twee groepen deelden de Grot sinds het ongeval van Slang Donkervleugel. Slang Donkervleugel was gaan jagen toen het aan het stormen was, hij werd geraakt door een bliksemschicht en toen zijn partner Roos Donkervleugel op hem af vloog, want ze was bij hem, zag ze dat zijn vleugels verdwenen waren en dat hij dood was en helemaal zwart, sindsdien is de functie van Wolk er bijgekomen en delen de twee groepen De Grot Der Redding, omdat die hen beschermd tegen de bliksem, vroeger hielden ze van bliksem, vandaar de functie Bliksem, maar nu haten ze de bliksem en zijn ze er bang voor.

Het verhaal van de Eerste Proef van Hout Lichtvleugel:

Hout begon te vertellen: “Dus kleintjes, ik had beloofd dat ik het jullie zou vertellen, ik was als kitten heel erg zenuwachtig, mijn broertje Mino was bang, toen we onze vleugels kregen waren we zo blij, maar toen ging het heel snel, die 2 manen leken wel 1 minuut, toen vertrokken ik en Mino en ik ving een donkerrood kleurkonijn, ik haastte me terug naar het kamp, want ’s nachts is het heel gevaarlijk buiten. De clan was opgelucht dat ik terug was maar Mino kwam niet terug, hij had nog een paar hartslagen de tijd om terug te komen en toen was hij daar plotseling, met een lichtroze kleurkonijn in zijn mond. Mijn zusje Tulp Lichtvleugel is nooit meer teruggekomen, we hebben naar haar gezocht en we hebben een bebloede veer van haar vleugel gevonden.”: zei Hout. Ze kreeg tranen in haar ogen.

Het verhaal van Klauw Lichtvleugel (kort):

“Het gevecht liep ten einde en ik zag dat onze moeder weggelopen was, ik ging achter haar aan, maar Duister Donkervleugel achtervolgde me en kon me bewusteloos slaan, ik werd door een rivier meegesleept, en toen ik weer bij bewustzijn was, wist ik niet waar ik was.”: zei Klauw.