Wikia

--Libellester (overleg) 6 aug 2018 11:42 (UTC)

Hier vind je andere dieren die voorkomen in Licht en Donker:

Prooidieren:

Kleurkonijn:

Kleurkonijnlicht

Hemelvis:

Hemelvissen bestaan in allerlei kleuren en hebben grote zwarte ogen, ze zijn ook te herkennen aan de twee zwarte stipjes op hun ene vin. Hemelvissen zijn moeilijk te vangen, maar zijn een feestmaal in Sneeuwschijn, dan maken de Vleugels een gat in het ijs en steken ze hun poot in het water om een hemelvis te kunnen vangen.

Vliegmuis:

Vliegmuis.jpg

Vliegmuizen slapen in Bloemenschijn, Zonneschijn en Bladschijn. Vliegmuizen kan je enkel vinden in Sneeuwschijn, ze zijn volledig wit, behalve hun oren, hun ogen en hun neus, hun vleugel zijn grijs. Ze zijn moeilijk te vangen omdat ze kunnen vliegen, maar één vliegmuis is wel genoeg om drie kittens mee te voeden.

Boomeekhoorn:

Boomeekhoorn.jpg

Boomeekhoorns, zijn lichtgroen of donkergroen (meestal lichtgroen) en leven in de bomen, ze komen er af en toe uit. Ze zijn heel snel en heel goed in het verstoppen voor roofdieren.

Vijanden:

Gele Honingbeer:

Honingbeer.jpg

Honingberen zijn gele beren, ze zijn vernoemd naar honing omdat ze houden van honing en hun vacht heeft dezelfde kleur als honing.

Struikbeer:

Struikbeer.jpg

Struikberen kunnen zich goed camoufleren doordat ze groen zijn, ze zijn bijna onzichtbaar in de struiken en daardoor heel gevaarlijk.

Stippenhond:

Cirkelslangen:

Bijter.jpg

Cirkelslangen zijn heel giftig, ze kunnen verschillende kleuren hebben en zitten vaak in de bomen, ze laten hen dan vallen op hun prooi en dan bijten ze hun prooi in de nek, één beet is genoeg om een gouden ree te doden. Ze hebben ringen op hun huid en hoe dikker de randen van de ringen, hoe giftiger de Cirkelslang.

Gouden Ree:

Goudenreeënkalf.jpg

Vuurvos:

Vuurvos