Wikia

--Libellester (overleg) 15 jun 2018 15:45 (UTC)

Ze komen eraan.... Boom leidt hen maar Zwart zal helpen

Bruinster, een jonge knappe poes, is de leider van de SneeuwClan als er een hele grote groep gemene katten op komt dagen en de clans wil vernietigen. Zullen de clans winnen of zullen de clans niet meer bestaan. Kan Bruinster Zwart overhalen? Wie is de vader van Kristalkit? Wat is er gebeurd met de drie verdwenen kittens van Bruinster en waarom is alleen Kristalkit niet verdwenen?

KaftHGVG.jpg

Links, zie je Boom, in het midden Bruinster en rechts Zwart.

Is het je ook opgevallen dat er in DSJVK zo weinig oudsten zijn? Nou, nu kom je het hier te weten! Dit is Het Gevecht van de Vorige Generatie.

Personagelijst:

SneeuwClan

15

Ze hebben een heel dikke vacht.

Leider:

Bruinster- is een knappe bruine poes met pikzwarte ogen.

Commandant:

Stormnacht- is een grijze kater met felblauwe ogen.

Medicijnkat:

Goudstroom- is een knappe lichtbruine poes. Leerling: Sparrepoot

Krijgers:

Snelhaas- is een bruine kater.

Schramklauw- is een bruine kater.

Zwaluwvink- is een bruin gevlekte poes.

Klimoptraan- is een grijze poes.

Zandblad- is een zandkleurige kater. Leerling: Zwartpoot

Schapenstorm- is een witte kater. Leerling: Spinnepoot

Sterrenklit- is een grijze poes met een dikke vacht.

Leerlingen:

Zwartpoot- is een zwarte poes met grijze strepen.

Spinnepoot- is een zwarte kater met een beetje wit.

Sparrepoot- is een bruin met zwart gestreepte kater.

Moederkatten:

Webbenroos- is een lieve grijze poes, moeder van Schapenstorms jong: Varenkit

Schubbewind- is een grijs met wit gevlekte poes, moeder van Zandblads jong: Geelkit

Hommelsnor- is een knappe zwarte poes, moeder van Houtnaalds jongen: Sprankelkit en Konijnenkit

BladClan

Ze kunnen geluidloos door het bos sluipen.

Groene-bladeren-bokeh-achtergrond 1048-2315

Leider:

Duifster- is een knappe grijze poes. Moeder van Groenkit en Muntkit. (Briesbloem zorgt voor hen).

Commandant:

Vossenvuur- is een kastanjebruine kater met een witte buik en een witte staartpunt, partner van Duifster.

Medicijnkat:

Rookraaf- is een grijze kater met zwarte strepen.

Krijgers:

Cederochtend- is een grijze kater.

Bontklauw- is een bruine kater.

Moederkatten:

Briesbloem- is een witte poes. Moeder van Cederochtends jong: Donderkit (Pleegmoeder van Groenkit en Muntkit)

Viswilg- is een grijze poes, moeder van Bontklauws jongen: Amandelkit, Natuurkit, Zomerkit en Vinkkit

BloesemClan:

Lente bloesem

Leider:

Nachtster- is een zwarte poes. Moeder van Schaduwkit. (Kiezelzang zorgt voor Schaduwkit).

Commandant:

Slangenneus- is een zwarte kater met zwarte ogen.

Medicijnkat:

Jaagkruid- is een aardige poes.

Krijgers:

Vochtpluim- is een grijze kater, de partner van Kiezelzang en de vader van Sterrenkit en Maankit.

Vederwolk- is een witte kater met een grijze staart.

Stippelvuur- is een kastanjebruine kater met zwarte stippen.

Moederkatten:

Kiezelzang- is een grijze poes en de moeder van Vochtpluims jongen: Sterrenkit en Maankit. Zorgt voor Schaduwkit.

Wezelwoud- is een kastanjebruine poes, moeder van Vederwolks jongen: Zonnekit, Kastanjekit en Stormkit.

Natuurzon- is een prachtige, knappe, witte poes, moeder van Stippelvuurs jongen: Vlammekit en Leliekit.

BINNENKORT!!!!!

KaartDHV.jpg

Dit is de kaart die driehoekjes bij de SC zijn uitkijkposten.

Hoofdstuk 1

Bruinster en de andere leiders waren bijna klaar met de Grote Vergadering toen er een grote groep vreemde katten tevoorschijn kwam. De leider was zwart en in zijn kielzog liep een prachtige witte poes met een zwart bundeltje vast tussen haar tanden. Waarschijnlijk de partner van de leider met zijn dochter of zoon. "Gegroet, stelletje ratten! Ik ben Boom, we willen jullie gebied, nu zijn we nog lief, als jullie het verkeerde antwoordt geven, gaat het niet meer zo aangenaam zijn.": zei de leider. Bruinster keek de andere leiders aan en zei toen: "Nee!" Boom keek haar woedend aan, hij draaide zich om en liep weg. Hij draaide zich nog eens om en riep: "Ik zal jullie vernietigen!" Bruinster zag rode ogen maar gooide die gedachte weg en zei tegen zichzelf dat het niet kon. De leiders keken elkaar geschrokken aan.

Bruinster ijsbeerde door het kamp. Schapenstorm was nu wel al heel lang weg. Toen kwamen Boom en zijn partner het kamp binnen met het lijk van Schapenstorm tussen hen in. Je zag Schapenstorms wonden duidelijk. "Ik heb jullie gewaarschuwd, stelletje ratten! Hier.": zei Boom, terwijl hij het lichaam van Schapenstorm minachtend op de grond liet vallen. Webbenroos zakte in elkaar van verdriet. Varenkit kroop dicht tegen haar aan. Toen keek Webbenroos op naar Boom. Boom had zich omgedraaid en liep naar de uitgang van het kamp. Webbenroos liep achter hem aan en wou hem aanvallen, maar hij draaide zich soepel om en boorde zijn klauwen in haar keel. Webbenroos slaakte een kreet van pijn en viel terplekke neer. Varenkit wist niet wat er gebeurde. Hij begon te huilen en te piepen. Schubbewind en Geelkit begonnen hem te troostten. "Nu heb je een dubbele begrafenis.": zei Boom grijnzend. Bruinster keek hem vernietigend aan. "Je bent een harteloze rat en een muizenbrein, Boom.": zei Bruinster minachtend. Boom knikte en zei: "Daar ben ik trots op." Boom draaide zich om en liep het kamp uit. De clan keek bang om zich heen en begonnen toen te rouwen om hun gestorven vrienden. Varenkit was ontroostbaar.

Hoofdstuk 2

Bruinster liep met een patrouille langs de grens met de BloesemClan. Bruinster ging even weg van de patrouille en liep alleen langs de grens. Toen zag ze een grijs met witte kater met een zwarte halsband. Ze keek de kater aan. Toen zag ze nog een hele bende katten. Veel katten. De grijs met witte kater zag haar en kwam naar haar toe, zijn bende volgde. De grijs met witte kater kwam voor Bruinster staan en keek haar aan. De patrouille van Bruinster kwam uit de struiken gevlogen met rechtovereind staande haren. "Wie zijn jullie!?": riep Spinnepoot uit. Bruinster keek Spinnepoot aan en nam toen zelf het woord. "Excuseer me, maar hij heeft wel gelijk. Wie zijn jullie?" "Wij zijn De Regenbende, we zoeken een geschikte woonplaats. Ik ben Zwart, de leider.": zei de grijs met witte kater. Bruinster zag nu pas dat de kater pikzwarte ogen had. "Ik ben Bruinster, leider van de SneeuwClan.": zei ze vriendelijk terug.